maandag 10 februari 2014

MAC

Afgelopen maandag was ik een dagje vrij van school. Ik had namelijk weer toetsweek en op maandag had ik geen toetsen. Ik ging daarom gezellig samen met een vriendin winkelen in Rotterdam. Een beetje relaxen midden in een week vol stres is altijd wel fijn.

















We wouden niet al te lang winkelen, omdat we ook nog moesten leren. Uit eindelijk was ik rond half zes pas thuis, dus hadden we toch nog wat uurtjes versleten. Ik had niet veel gekocht, maar ik heb toch wel wat leuke dingen kunnen komen. Ik heb een jasje, schoenen, een muts en twee make-up producten bij MAC gekocht. Bij MAC heb ik een bronzing powder en een blot powder gekocht. Klik op verder lezen om over de MAC producten meer te kunnen lezen.




Bronzing Powder Poudre soleil:
Ik wou eerst eigenlijk niks van make-up kopen, omdat ik al best veel nieuwe producten de laatste tijd heb gekocht. Uit eindelijk kocht ik weer eens wat bij MAC. Ik wil eigenlijk niet vaak wat kopen bij MAC, omdat ik het toch wel erg duur vind. Ik merk alleen wel dat de producten erg duurzaam zijn. De producten die ik bij MAC koop gaan vaak lang mee en werken ook goed. Ik vind dat dit niet bij alle MAC producten zo is, want ik heb ook een lipstick van MAC en daarover ben ik dus minder tevreden. De pigmentatie vind ik niet zo goed en de lipstick verdeeld ook niet mooi. Ik heb lipsticks van KIKO en Catrice voor ongeveer vier euro of iets meer en die werken veel beter.

Ik was op zoek naar een bronzer, die dagelijks te gebruiken is. Ik wou daarom een bronzer zonder een shimmer en de bronzer moest niet te donker zijn. Ik heb namelijk ook niet zo'n donkere huid. Na advies kreeg ik een bronzer, waarin je duidelijk een lichte shimmer ziet. Dit maakte de bronzer juist mooier op mijn huid.

































Blot powder/pressed poudre matifiante/pressée
Ik was al een tijdje op zoek naar een matterende poeder. Ik heb een poeder van Catrice en die werkt erg goed! De poeder is dekkend en matterend. De prijs van de poeder is ook erg leuk, want de poeder van Catrice is ongeveer vier euro. Toch was ik opzoek naar iets nieuws. Na advies van de medewerker van MAC heb ik gekozen voor een Blot powder. Deze poeder werkt niet dekkend, de poeder matteert alleen je gezicht. Ik gebruik namelijk al een lichte foundation van Loréal en daarover een concealer. Ik wou dus alleen een poeder, dat je gezicht mat maakt en ervoor zorgt dat je make-up langer op je gezicht blijft zitten. De Blot powder van MAC werkt hiervoor erg goed en ik ben ook blij met mijn aankoop.


















De poeders zijn best wel prijzig, maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht bij MAC. De poeders waren allebei rond de 23 euro, volgens mij. Ik ben tot nu toe erg tevreden over de producten. Je kan ook op de foto's zien met welke kwasten ik de poeders aanbreng. De bronzing powder breng ik aan met een kwast, die ik op Ebay besteld heb. Ik gebruik de kabuki kwast van Essence om mijn Blot powder aan te brengen.

Ondanks dat ik niet super veel gekocht heb, ben ik toch tevreden. Ik had een leuke en gezellige dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten