dinsdag 1 april 2014

Parijs

Hee! Ik ben naar Parijs geweest en het was echt geweldig, ondanks dat het maar één dagje was. Het is echt een hele mooie stad, waardoor ik genoeg kon zien en fotograferen. Deze blogpost zal ook meer en deels uit foto's bestaan haha. Klik op verder lezen als je hier meer over wilt lezen.















































Mike is erg moeilijk, wanneer het gaat om cadeaus. Volgens mij hebben alle mannen/jongens hier last van en weten hun gewoon nooit wat ze willen. Ik ben echt het tegenovergestelde. Ik weet weken van te voren wat ik aan iedereen ga vragen, anyway dit jaar vond ik het ook weer erg moeilijk om een cadeau voor Mike te vinden. Mike en ik hebben een kleine traditie, wanneer het gaat om verjaardagen. Met kerst geven we elkaar altijd een cadeau, maar wanneer 1 van ons jarig is gaan we meestal iets leuks doen. Zo zijn we een keer wezen paintballen, ijskarten, indoor skydiven, enzovoort. Dit jaar vond ik het gewoon echt moeilijk, want ik wou hem toch wel verrassen. Ik zag op groupon een actie, dat je via slangenreizen 1 dag naar Parijs kon gaan. We vertrokken afgelopen vrijdag nacht om half 4 met de bus en we kwamen rond half 9 in Parijs aan. We kregen eerst nog een kleine tour door Parijs en daarna hadden we 10 uur vrije tijd. De bus vertrok weer rond 9 uur in de avond en we kwamen 4 uur 's nachts aan. Eigenlijk 3 uur, maar de klok verschoof een uur voor uit.

Wat ik trouwens echt onwijs zonde vind is de streep, dat je in deze foto ziet. Ik heb meerdere foto's waar een streep in zit, maar ik heb maar één foto waar ik samen met Mike op sta, dus dat vind ik erg jammer. Ik weet ook niet waarom die streep op sommige foto's er wel zit en op sommige foto's niet. Ik denk dat het misschien te maken heeft met mijn filter.

























De Eiffeltoren was wel een beetje een tegenvaller. Natuurlijk is de Eiffeltoren erg groot, maar mooi: nee niet echt. Ik vond het in ieder geval niet heel erg bijzonder, maar wel leuk om te fotograferen.

















De bus stopte vlak bij de Eiffeltoren, dus daar waren we eerst naar toe gegaan. Mike en ik hadden van te voren een beetje gekeken wat we wouden zien en hoe we moesten lopen. Na de Eiffeltoren liepen we naar Ark de Triomphe. Het was nog rustig op straat, zoals je kan zien op deze foto. Het was toen gelukkig al mooi weer. Mike liep al rond in zijn t-shirt en ik had nu wel mijn leren jack aan.


















Op de achtergrond van de foto zie je de Ark de Triomphe en natuurlijk Mike haha. Aan de bovenkant van de Triomphe waren ze aan het renoveren, daarom heb ik niet heel de Triomphe gefotografeerd. We reden met de tour ook al over de rotonde en wat rijden de mensen daar apart zeg! Er zijn gewoon geen verkeersregels. Je kan ook gewoon niet oversteken, vandaar dat we onder een tunnel door moesten lopen om bij de Triomphe in de buurt te komen haha. Het was best een stukje om te lopen vanaf de Eiffeltoren naar de Triomphe, maar zeker om aan te raden. Heerlijk weer en een prachtige omgeving.


















Wauw, al die mooie kleuren. Ik hou er van wanneer de foto precies het resultaat is, van wat ik op dat moment zie en dat is deze foto. Deze foto had ik gemaakt toen we vanaf de Triomphe naar het Louvre liepen en wat was dat een lang stuk om te lopen. Mike en ik hadden samen besloten om alles lopend te doen, omdat het zo mooi weer was en het was gewoon heel gezellig om samen te lopen.




















Op de foto's hierboven kan je de tuinen van het Louvre zien en zie je een gedeelte van het Louvre. Wauw, wat was het hier mooi zeg. Mike en ik hadden een kleine pauze genomen in de tuinen van het Louvre, wat was dat leuk. Het werd steeds warmer en warmer, zo zag je ook steeds meer mensen komen. De mensen waren daar echt van het weer aan het genieten, dus dat deden wij ook. Toen we daar rond liepen en om ons heen keken, waren er ook twee mensen muziek aan het maken. Voor mij was dat echt een perfect moment. Met Mike rond lopen in een stad die ik niet ken, maar waar iedereen aan het genieten is. Het Louvre zelf zijn we niet in gegaan, omdat het echt te groot is. Natuurlijk kan je dan wel wat kunst zien, maar lang niet alles.




















Na het Louvre kwamen we al snel bij de love lock bridge. Dat was gelukkig niet zo ver om te lopen, want ik had toen echt al pijn aan mijn voeten. Ik had mijn witte allstars aan, dus na een poosje gaat dat wel pijn aan je voeten doen, anyway Mike en ik hadden ook een slotje opgehangen haha. Op de bovenste foto zie je een strikje met daarop Lots of love staan, nou die is van ons. We hadden aan het slotje het strikje gemaakt en ik wou niet zoiets standaard als onze namen plus datum, dus we hadden die zin er op geschreven. Wij schrijven eigenlijk ook altijd Lots of love naar elkaar, dus vandaar. Het was echt zo mooi daar.


















Na de love lock bridge waren we weer terug gelopen naar het Louvre en vanaf daar zijn we weer naar de Eiffeltoren gelopen. Natuurlijk hadden we onderweg wat gegeten, want het was toen al weer 5 uur. Het eten was best duur vergeleken bij wat je kreeg, dus dat is zeker wel een nadeel aan Parijs. Frankrijk is sowieso best duur vind ik. Na het eten gingen we verder lopen naar de Eiffeltoren, omdat de bus daar in de buurt stond. Rond half 7 zaten we gezellig buiten bij een restaurantje tot ongeveer 8 uur. Daarna liepen we richting de bus en had ik nog wat avond foto's gemaakt. Parijs leek in de avond nog mooier dan overdag, met alle lichten. Ik vond het jammer om weer weg te gaan, omdat het heel gezellig en leuk was, maar eenmaal bij de bus aangekomen was ik toch ook wel weer blij. We hadden zoveel gelopen en bekeken, dat ik echt heel moe was. Ik heb dus ook heel de terug weg geslapen haha.

1 opmerking:

  1. Pff, ik herken hoe moeilijk het is om een cadeau te bedenken voor je vriend. Wij doen ook altijd iets met elkaars verjaardag dus dit is een goede tip!
    Ik vind het heerlijk hoe je de foto's zo fijn hebt gekaderd en uitgelijnd haha. Het beetje OCD in mij vind dat heel fijn!
    x Lieve

    BeantwoordenVerwijderen